انواع شرکت های تجارت بین المللی

با توسعه گسترش جمعیت جهان و پیچیده‌شدن روابط اقتصادی و سیاسی، انواع شرکت های تجارت بین ‌المللی برای فعالیت‌های مختلف پدیدآمده است. وجود این شرکت‌ها برای نظم امور اقتصاد بین‌الملل ضروری است. منظور از شرکت تجاری، تاجری است که شخصیت حقوقی داشته باشد و منظور از تجارت بین‌الملل فعالیت‌های تجاری است که خارج از مرزهای کشور و در سطح جهانی انجام می‌شود. به همین دلیل اگر فردی بخواهد یک شرکت بین‌المللی راه‌اندازی کند باید آن را در کشور موردنظر خود به‌صورت رسمی و قانونی ثبت کند.

انواع مختلف شرکت های تجارت بین ‌المللی

بر اساس نوع فعالیت شرکت‌های تجاری بین‌المللی می‌توان آن‌ها را در چند دسته مشخص دسته‌بندی کرد. در این مبحث قصد داریم انواع شرکت های تجارت بین المللی در سه کشور کانادا، انگلستان و پرتغال را بررسی کنیم.

انواع شرکت در کانادا

کانادا از کشورهای مهاجرپذیری است که برای انجام فعالیت‌های تجاری فرصت‌های خوبی در اختیار شهروندان سایر کشورها قرار می‌دهد. مهاجران می توانند با ثبت انواع شرکت در کانادا و اخذ ویزای استارتاپ کانادا به این کشور مهاجرت کنند. انواع شرکت های تجارت بین‌ المللی در کانادا عبارت‌اند از:

1. شرکت با مالکیت شخصی یا انفرادی (Sole Proprietorship)

همان‌طور که مشخص است این شرکت دارای یک مالک است و مالکیت 100 درصد آن متعلق به یک فرد است. از ویژگی‌های این نوع شرکت‌ها این است که تمام مسئولیت‌ها بر عهده یک فرد بوده و درآمد شرکت با درآمد شخصی مدیرعامل جمع می‌شود. درنتیجه مالیات فرد افزایش می‌یابد. درصورت ورشکستگی، بدهکاری یا افزایش درآمد تمام آن‌ها به نام یک نفر ثبت می‌شود. یکی از مشکلات این شرکت‌ها دشواری در واگذاری این شرکت‌ها است.

2. شرکت های مشارکتی

یکی دیگر از انواع شرکت های تجارت بین ‌المللی شرکت‌های مشارکتی است که هر فرد نسبت به سرمایه‌ای که وارد شرکت کرده مشارکت می‌کند. شرکت به‌عنوان فرد حقوقی شناخته می‌شود و در صورت ورشکستگی، صاحبان شرکت ورشکسته نمی‌شوند.

3. شرکت های سهامی

مسائل حقوقی این نوع شرکت تقریباً مانند شرکت با مالکیت انفرادی است؛ ولی سود و زیان بین شرکا تقسیم می‌شود. برای ثبت این نوع شرکت تجارت بین‌المللی وجود حداقل 2 سهام‌دار ضروری است.

برای ثبت انواع شرکت‌ های تجارت بین ‌المللی به دانش حقوقی بین‌المللی بالایی نیاز است. مشاوران و متخصصان مؤسسه اپلای 4 در این زمینه بهترین مرجع تخصصی هستند که می‌توانند متقاضیان را در این زمینه به‌صورت تخصصی راهنمایی کنند.

انواع شرکت های تجارت بین‌المللی در انگلستان

کشور انگلستان هم از جمله کشورهایی است که فرصت سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در آن وجود دارد. بسیاری از افراد بر اساس شرایط خود برای اخذ ویزای استارتاپ انگلیس اقدام می‌کنند. انواع شرکت های تجارت بین المللی در انگلستان عبارت‌اند از:

1. شرکت خصوصی با مسئولیت محدود (LLC)

درصد بالایی از شرکت‌های ثبت شده در انگلستان، شرکت‌های LLC هستند. ساختار این شرکت‌ها به این صورت است که درحالی‌که تعهدات مالی محدود شده است، سود سهام‌داران تقسیم می‌شود. به‌عبارت‌دیگر مسئولیت بدهی‌های شرکت برای هر فرد به میزان سهام هر سهام‌دار محدود می‌شود و در صورت مواجهه شرکت با مشکلات مالی، قانون از دارایی شخصی سهام‌داران محافظت می‌کند.

2. شرکت سهامی عام (PLC)

نوع دیگر از انواع شرکت های تجارت بین المللی در انگلستان شرکت‌های دارای ساختار PLC است. این نوع شرکت‌ها به مشارکت تعداد بالایی از مردم و سهام‌داران نیاز دارند. ثبت این نوع شرکت‌ها برای پروژه‌های بزرگ است و نیازمند تأمین مالی بالایی هستند. حداقل سرمایه اولیه برای احداث این نوع شرکت‌ها 50.000 پوند است.

3. شرکت مسئولیت محدود نوع LLP

سومین نوع از انواع شرکت های تجارت بین المللی، شرکت مسئولیت محدود از نوع LLP است. این نوع شرکت‌ها برای وکلایی است که می‌خواهند در کشور انگلیس با ثبت شرکت مشغول به کار شوند. این نوع شرکت‌ها از نظر بدهی‌های مالیاتی همانند یک مشارکت عادی هستند؛ ولی هر یک از شرکا بر اساس سود کسب شده، مالیات خود را می‌پردازند.

مؤسسه مهاجرتی اپلای 4 در زمینه اخذ انواع ویزای تجاری، ویزای استارتاپ و راه‌اندازی شرکت تجاری بین‌المللی از بهترین وکلا و حقوق‌دانان سود می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ثبت شرکت تجاری بین‌المللی می‌توانید با اپلای 4 در ارتباط باشید.

انواع شرکت های تجارت بین‌المللی در پرتغال

ثبت شرکت در کشور پرتغال مزیتی همچون دریافت اقامت این کشور از طریق ویزای استارتاپ پرتغال را دارد. بر اساس هدف از تأسیس شرکت، تعداد سهام‌داران و سرمایه خود می‌توانید یکی از انواع شرکت های تجارت بین المللی را در پرتغال ثبت کنید. انواع شرکت‌های تجاری بین‌المللی در پرتغال عبارت‌اند از:

1. شرکت های سهامی خاص (LDA)

یکی از انواع شرکت های تجارت بین المللی که می‌توان در کشور پرتغال ثبت کرد یک شرکت سهامی خاص یا LDA است. این نوع شرکت‌ها کوچک بوده و سرمایه نسبتاً محدودی دارند. برای ثبت این نوع شرکت‌ها حداقل دو سهام‌دار الزامی است. همچنین کمترین سرمایه لازم برای ثبت و راه‌اندازی آن 5.000 یورو است.

2. شرکت های سهامی عام

شرکت‌های سهامی عام شرکت‌هایی هستند که افراد با سرمایه بالا می‌توانند برای ثبت آن اقدام کند. کمترین سرمایه موردنیاز برای ثبت این نوع شرکت تجارت بین‌المللی 50.000 یورو است و باید حداقل 5 سهام‌دار داشته باشد. شرکت‌های سهامی عام پسوند SA دارند.

3. شرکت با مسئولیت محدود

یکی از محبوب‌ترین انواع شرکت های تجارت بین‌ المللی در پرتغال شرکت‌های با مسئولیت محدود است. برای ثبت و راه‌اندازی این نوع شرکت حداقل دو سهام‌دار باید باشد. برای ثبت این نوع شرکت‌ها که دارای پسوند SC هستند، سرمایه اولیه نیاز نیست.

4. شرکت با مسئولیت محدود با سرمایه سهام

آخرین نوع از انواع شرکت های تجارت بین ‌المللی برای ثبت و تأسیس در پرتغال، شرکت‌های دارای مسئولیت محدود است. کمترین سرمایه لازم برای ثبت این نوع شرکت‌ها 50.000 یورو است و سرمایه افراد بر اساس سهام آن‌ها تقسیم‌بندی می‌شود.

مؤسسه اپلای 4 پیش‌گام و متخصص در زمینه اخذ انواع ویزای استارتاپ، ویزای تجاری، ثبت شرکت بین‌المللی، ویزای کارآفرینی، ثبت برند بین‌المللی و بسیاری از خدمات دیگر، بهترین مرجع تخصصی برای آغاز امور تجاری در کشورهای دیگر است.

جمع‌بندی

انجام فعالیت‌های تجاری در سطح بین‌المللی مزایا و چالش‌های مخصوص به خود را دارد. به‌طورکلی می‌توان انواع شرکت های تجارت بین المللی را به شرکت‌های سهامی عام، شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود و شرکت‌های مشارکتی تقسیم‌بندی کرد. این شرکت‌ها بر اساس کشوری که در آن شروع به کار می‌کنند قوانین حقوقی، ثبتی و مالی مخصوص به خود را دارند.

افرادی که قصد دارند در حوزه شرکت‌های تجارت بین‌المللی فعالیت کنند باید قدرت ریسک‌پذیری و اطلاعات حقوقی بالایی داشته باشند. برای ثبت شرکت تجاری بین‌المللی بهترین راه مشاوره گرفتن از مراجع مطمئن و تخصصی مانند اپلای فور است تا در تمام مراحل راهنما و پشتیبان شما باشند.