اولین بار نمونه این ماشین زیبا را چهار سال پیش در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت دیده و به نظر می رسید این یک اتومبیل مفهومی بیش نیستو برای طبع محافظه کار مشتریان بنز ممکن است جالب نباشد و تصور نمیشد که بنز اقدام به ساخت آن بنماید آن هم در مدت زمانی کوتاه.
طراحی این اتومبیل بسیار زیبا بوده و چشم ها از دیدن ان خسته نمی شوند گاه ماشین ها از یک زاویه به خصوص زیبا تر از زوایای دیگر هستند ولی این اتومبیل از تمام زوایا زیباست.طراحی یک اتومبیل جدید مشکل است و هر بار که فکر می کنیم که دیگر طراحی درنیا برای ساخت باقی نمانده با یک طرح دیگر روبه رو می شویم که زیباتر از تمام طرحهای قبلی است.
از آنجایی که این اتومبیل جزو اتومبیل های اسپرت مرسدس بنز تلقی می شود ، دارای ستاره سپر فلزی در جلوی اتومبیل که قابل رؤیت از داخل باشد نیست و علامت بنز آن بصورت تخت بر روی کاپوت جلو قرار دارد.
دونکته در این اتومبیل قابل توجه است .نخست این که کاپوت جلو مانند مدلهای قبلی بنز شامل جلو پنجره جلو نبوده، جلو پنجره به بدنه چسپیده ، باز نمیشود و به سر تعمیرکاران برخورد نمیکند. دوم، این اولین بنز است ، که در هنگام رانندگی کاپوت جلو راز داخل اتومبیل تقریبا نمی بینید. برای بعضی ها که عادت به دیدن کاپوت جلو دارند شاید این ناخوشایند باشد .لی از نظر آیروداینامیک و ساکت کردن اتومبیل این مسئله حیاتی است.
مسئله آییروداینامیک در این اتومبیل به خوبی رعایت شده، در هنگام رانندگی کمترین صدای باد را از خارج می شنوید ، سقف کوتاه و شیب ملایم جلو و عقب آن باعث کم بودن مقاومت هوا و عملکرد ساکت اتومبیل می شود.البته شکل بدنه که تقریبا مانند یک بال هواپیما در حال پرواز معکوس است می تواند به سبک شدن اتومبیل در سرعتهای بالا کمک کند.
داخل اتومبیل بسیار شیک طراحی شده ،صندلی فقط برای چهار نفر موجود است و میان صندلی دو نفر یک کنسول که می تواند در آن اشیایی مانند CD و نوار نگهداری کرد وجود دارد .
این مسئله چهار نفره بودن ، نکته منفی برای این اتومبیل است ، زیرا سوار کردن مسافر بیش از تعداد کمربند ممنونع بوده و در نتیجه در چنین اتومبیلی شما فقط می توانید چهار نفر را سوار کنید.
البته اگر برای 5مسافرنیز وجود داشت می توانست مشتریان بیشتری را جلب نماید.
در صندلی عقب افرادی با قد 175 سانتی متر کاملا احساس راحتی خواهند کرد ولی به احتمال زیاد افرادی که دارای قدهای بالای 180 سانتی متر هستند ، سرشان با شیشه عقب در تماس خواهد بود .
در داشبورد چوبی جلو سیستمCD طوری نصب شده که تمام 6 سی دی را می توانید از همان جلو در ماشین نصب کنید و برای انجام این کار رادیو به شکل جالبی از جای خود بلند شده ، بالا آمده و راه را برای رسیدن به سی دی چنجر هموار می کند.
در زیر صندلی های جلو نیز درهایی نصب شده که با باز کردن آنها مقداری جا برای لوازمی مانند نوار و یا کتاب خواهید داشت .
صندلی ها دارایOption خنک کن و گرم کن، تعویض زوایای داخل صندلی برای راحتی سرنشین و حمایت از کمر هستند . صنندوق عقب این اتومبیل باریکتر از مدلS ولی دارای طول بیشتر است.


رانندگی با CLS 500
رانندگی با این اتومبیل با مدل S 500 فرق چندانی به جزء صدای کمتر CLS ندارد . موتور هردو،موتور 302 اسب بخاری هستند که سالها در مدل های مختلف بنز استفاده شده اند که هیچ سعی برای افزایش قدرت آن نشده و در واقع قدرت اسب از 323اسب در مدل های ابتدای سال 90 به 302 تقلیل یافته ولی مصرف و مسائل زیست محیطی بهتر شده است .
گیربکس این اتومبیل 7 دنده اتوماتیک است که اگر نمی دانستید هیچ گاه متوجه 7دنده بودن آن نمی شدید . ترمز این اتومبیل مجهز به سیستم Brake Assisant یا کمک ترمز بوده که بر اساس این تئوری که مردم ترمز را در مواقع اورژانس به اندازه کافی فشار نمی دهند ، این ترمز بیشتر از آن چیزی که شما در نظر دارید برایتان ترمز می گیرد و سریعا اتومبیل را متوقف می کند.
در پیچ و شتاب گیری با مدل S 500 عملکردی مساوی دارد و شتاب صفر تا 60 مایل ان 5/6 ثانیه و زمان لازم برای طی 400 متر 14 ثانبه است.
سایر مشخصات این اتومبیل به شرح زیر است:
قیمت: 67000 دلار
حجم موتور: 5لیتر
قدرت: 302 اسسب بخار

سوپاپ:

SOHC 24 سوپاپه(3سوپاپ برای هر سیلندر)

گیربکس: 7 دنده

وزن: 1830 کیلوگرم
فاصله چرخها: 2810 میلیمتر
طول: 4835 میلیمتر
عرض: 1842 میلیمتر
ارتفاع: 1368 میلیمتر
مسافت ترمز60 به صفر: 33 متر
شتاب جانبی: 0/84 جی
مصرف بنزین: 9/32 شهر و 13/7 لیتر در صد کیلومتر در جاده