سرعت اتصال شما به اینترنت در بستر ADSL به عوامل مختلفی بستگی دارد، از فاصله شما تا مرکز مخابرات گرفته، تا نویز خط و نیز به روز بودن تجهیزات شبکه سرویس دهنده شما. همه این عوامل اگر در بهترین شرایط خود باشند مطمئنا شما سرعت بسیار مناسبی را تجربه خواهید کرد …

در آموزشی که برای شما تهیه کرده ایم نکات اولیه و کلیدی مهمی آورده شده است که می توانید با رعایت آنها تا حد بسیار زیادی سرعت دسترسی خود به شبکه اینترنت را افرایش دهید و از وبگردی خود لذت ببرید. پس در ادامه با پرشین آکادمی همراه باشید …

اسپیلیتر ممنوع: برای دسترسی به سرعت مناسب، مودم خود را مستقیم به پریز تلفن متصل کنید و برای اتصال تلفن، ازپریز دیگری به همراه اسپیلیتر استفاده کنید.استفاده همزمان از اسپیلیتر برای اتصال مودم و تلفن به یک پریز می تواند از عوامل کاهش سرعت شما باشد.

خروج از میدان مغناطیسی: تلفن بیسیم، موبایل ؛ سیم برق دیگر دستگاه ها و هر وسیله ای که ایجاد میدان معناطیسی می کند را از مودم وایرلس خود دور نگهدارید.

آپدیت ممنوع: گوشی های موبایل، تبلت ها و حتی خود ویندوز کامپیوتر شما هر ازگاهی بدون کسب اجازه شروع به آپدیت نرم افزارهای خود می کنند و این یعنی اختصاص حداکثر پهنای باند شما به آپدیت این نرم افزارها.برای جلوگیری از این کار به تنظیمات آپدیت ویندوز کامپیوتر و گوشی موبایل خود سری بزنید و آنرا غیر فعال کنید.

اینترنت شما عمومی شده: پسورد پنل مدیریت کنسول مودم به صورت پیش فرض با شناسه و رمز عبور admin  قابل دسترسی است.ضمن اینکه تخصیص رمز عبوری آسا مثل نام شما یا شماره تلفن همراهتان و یا پسوردهای قابل تشخیص به در و همسایه کنجکاو شما این امکان را می دهد که در اینترنت شما سهیم شوند.پس امنیت شبکه خود را جدی بگیرید و رموز مودم خود با ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد انتخاب نمائید.

سرعت بالاتر بخواهید: شرکتهای خصوصی ارائه اینترنت پرسرعت که ترافیک حجمی می فروشند معمولا این امکان را فراهم کرده اند که شما بیش از سرعت خریداری شده به شبکه دسترسی داشته باشید. می توانید با واحد فنی تماس گرفته و از آنها جویا شوید که خط شما حداکثر تا چه سرعتی باز است! معمولا کشش خطوط بین 2تا 4 مگا بیت تنظیم میشوند ولی در صورت که شرایط لازم را داشته باشید تا 8 یا 12 مگا بیت نیز میتوانید از اتصال به شبکه بهره مند شوید .

از سرخط چک کنید: حتما این جمله را در تماس با واحد پشتیبانی شرکت های خدمات ADSL شنیده اید.خطوط مسی سیم تلفن شما اگر دچار پوسیدگی شوند و یا در مجاورت میدان های مغناطیسی شدید قرار بگیرند می توانند خط شما را دچار افت سرعت کنند.برای دریافتن اینکه افت سرعت مربوط به سیم کشی ساختمان شماست یا از سرویس دهنده است کافی است با مودم به درب منزل بروید و مودم را به سیم ورودی به جعبه تقسیم تلفن خود وصل کنید و سرعت خود را بسنجید.اینجاست که میتوانید در کمال آرامش به واحد پشتیبانی اینترنت خود زنگ زده و علت را از آنها جویا شوید.اپراتور پشتیبانی با سنجیدن میزان نویز خط ، در صورتی که لنگری به فیبرهای خطوط اینترنت کشور گیر نکرده باشد! و افت سرعت سراسری نباشد، با ریست کردن پورت شما ، تماس با مرکز مخابرات و اقدامات فنی دیگر مشکل را برطرف می کند.

در پایان می توانید برای تست سرعت اتصال اینترنت خود به سامانه سرعت سنجش اینترنت شرکت صبا نت مراجعه و از سرعت اتصال خود به شبکه مطلع شوید.

اگر شما هم راه کار مناسبی برای افزایش سرعت ADSL دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.