معرفی3 مدل از انواع تجهیزات میکروتیک

در حال حاضر، برقراری ارتباطات شبکه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. مهم‌ترین عنصر برای برقراری این ارتباط نیز، روتر‌ها هستند. در سال‌های گذشته، روتر‌های میکروتیک دارای کاربرد گسترده‌ای برای برقراری ارتباط شبکه‌ای بوده‌اند. روتر‌ها تنها تولیدات برند میکروتیک نیستند. بلکه این برند در زمینه تولید انواع تجهیزات میکروتیک فعالیت می‌کند. محصولات این برند محبوب، از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فردی برخوردار است. این امر موجب شده تا مورد‌توجه بسیاری از افراد قرار گرفته و در دنیا مشهور شود.

میکروتیک چیست ؟

برای آشنایی با انواع تجهیزات میکروتیک، ابتدا باید این برند را بشناسید. برند میکروتیک، یک برند آمریکایی است که در سال ۱۹۵۵ تاسیس شد. در این سال، ۲ دانشجوی آمریکایی تصمیم گرفتند تا یک قطعه سخت‌افزاری طراحی کنند. آغاز میکروتیک از همین نقطه بود. البته افراد قدیمی‌تر، این برند را با نام سیستم عامل میکروتیک به یاد می‌آورند؛ چرا‌که یکی از محصولات این شرکت در لتویا، سیستم عامل میکروتیک است.

زمانی که، استاندارد‌های مربوط به فناوری وایرلس اعلام شد، راه اندازی میکروتیک توانست بسیار پیشرفت کند. در همین زمان، این شرکت امکانات منحصر‌به‌فردی را به سیستم عامل خود اضافه کرد. برند میکروتیک با این کار توانست خود را به سرعت با روند تکنولوژی هماهنگ کند؛ بنابراین، بسیاری از ابر‌کمپانی‌ها مانند HP و ناسا به مشتریان میکروتیک تبدیل شدند.

ابزار‌ها و انواع تجهیزات میکروتیک بسیار پیشرفته و حرفه‌ای طراحی می‌شوند؛ از‌این‌رو، به‌عنوان یک آچار فرانسه و ابزار حرفه‌ای شناخته شده‌اند. نکته قابل‌توجه این است که با‌ استفاده از رابط کاربری آن می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک شبکه کاربردی و کامل را طراحی کرد.

 

معرفی انواع تجهیزات میکروتیک

به‌طور کلی، این برند در ۳ زمینه مختلف فعالیت می‌کند. شما می‌توانید از محصولات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و آموزشی میکروتیک استفاده کنید. در سال ۲۰۰۲، این شرکت تصمیم گرفت تا تغییری اساسی در سخت‌افزار‌های کامپیوتری ایجاد کند. در این سال بود که میکروتیک به این نتیجه رسید که، نمی‌توان به تمام سخت‌افزار‌ها به‌ویژه سیستم‌های شخصی اعتماد کرد.

دلایل متعددی برای عدم‌اعتماد خود ارائه داد. اولین دلیل، تنوع بسیار بالای سیستم‌ها و کامپیوتر‌های شخصی بود. دومین دلیل این بود که این سیستم‌ها برای استفاده در شبکه طراحی نشده‌اند. آخرین دلیل این بود که امکان استفاده از رایانه بزرگ در شبکه وجود ندارد. پس برای تولید سخت‌افزار‌های مخصوص خود اقدام کرد.

روتر برد میکروتیک

اولین محصول تولیدی برند میکروتیک، روتر برد بود. این محصول که یکی از انواع تجهیزات میکروتیک است، مشکل عدم‌اعتماد را برطرف کرد و مزیت‌های خاصی را به کاربران ارائه داد. روتر برد‌های میکروتیک به ۲ صورت تولید می‌شوند، که هر‌ کدام از آن‌ها از ویژگی‌های مختلفی برخوردار هستند. در نوع اول، این محصولات به‌صورت یک بسته کامل طراحی و تولید می‌شوند. این بسته شامل برد، باکس، آداپتور و آنتن می‌شود.

این در‌ حالی است که، روتر برد‌ها در نوع دوم فقط به‌صورت برد تولید می‌شوند. برخی از این محصولات تنها قابلیت روتر و سوئیچ شدن را دارند؛ اما برخی دیگر، به‌عنوان اکسس پوینت یا کلاینت نیز استفاده می‌شوند. اگر قصد دارید تا این محصولات را تهیه کنید و به دنبال کانفیگ میکروتیک هستید، توصیه می‌شود تا از افراد با‌تجربه کمک بگیرید.

کورروتر میکروتیک

کورروتر‌ها، نوعی از روتر برد‌ها هستند که توسط همین برند تولید می‌شوند. این محصولات، از کیفیت و قدرت بسیار بالا‌تری نسبت به برد روتر‌ها برخوردار هستند. استفاده از رم و سی‌پی‌یو قوی و بالا‌تر دلیل قدرت بالای آن‌ها است که این امر، نقطه قوت کورروتر‌ها به‌شمار می‌رود.

ویژگی‌های جذاب و کاربردی کورروتر‌ها موجب شده تا برای شبکه‌های با حجم ترافیک بالا بسیار مناسب باشند. همچنین، بهترین گزینه برای فعالیت‌هایی چون فایروال محسوب می‌شوند.

بهره‌مندی از صفحه نمایش دما، پورت ورودی گیگابیت اترنت و پورت‌های به‌روز poe از ویژگی‌های این محصولات است. تمام این موارد باعث شده‌اند تا کورروتر‌ها به محصولاتی متفاوت نسبت به سایر محصولات میکروتیک تبدیل شوند.

 

وایرلس اوت دور میکروتیک

یکی‌دیگر از محصولات کاربردی و مهم انواع تجهیزات میکروتیک، وایرلس اوت دور است. این محصولات به‌گونه‌ای طراحی و تولید می‌شوند که قابلیت‌های مختلفی را در‌اختیار کاربران قرار می‌دهند. وایرلس اوت دور‌ها، توانایی آن را دارند که به‌عنوان اکسس پوینت و کلاینت مورد‌استفاده قرار گیرند. به‌طور کلی، انواع گوناگونی از این محصولات تولید می‌شود که هر‌ کدام از ویژگی‌های به‌خصوصی برخوردار هستند.

در برخی از مدل‌های وایرلس اوت دور‌ها، آنتن به دستگاه اتچ می‌شود. این در‌حالی است که، برخی دیگر قابلیت وصل شدن به کانتکور و آنتن را دارند. عالاوه‌بر این موارد، این قطعات در مقادیر توانی و کارت‌های وایرلس متفاوت تولید می‌شوند.

سخن پایانی

برند میکروتیک یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین برند‌هایی است که در زمینه تولید انواع تجهیزات شبکه‌ای فعالیت می‌کند. این برند از سال‌های گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و به یکی از برند‌های موفق تبدیل شده است. امکان تهیه انواع محصولات این برند برای همه افراد وجود دارد. شرکت فناوران آتیه گئومات، بستر مناسبی را برای تهیه انواع تجهیزات میکروتیک ایجاد کرده است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت، تمامی خدمات مربوطه را مشاهده کنید. امکان دریافت مشاوره از متخصصین این مجموعه برای شما وجود دارد. مشاوران فناوران آتیه گئومات در تلاش هستند تا مشتریان بتوانند خریدی مناسب و کاربردی را تجربه کنند. همچنین، این مجموعه خدمات پس از فروش و ضمانت اصالت کالا را به مشتریان ارائه می‌دهد. همچنین برای دریافت انواع خدمات همچون پشتیبانی سرور، پشتیبانی it، راه اندازی سانترال، راه اندازی فیبر، راه اندازی سیپ ترانک و … می‌توانید به این شرکت مراجعه نمایید.