از نظر اغلب افراد، میزان محبوبیت و اعتبار یک کانال یا گروه تلگرامی را می توان از تعداد اعضای آن تشخیص داد. در واقع هر چقدر تعداد ممبرهای تلگرام بیشتر باشد به این معنی است که افراد زیادی به محتوای آن کانال یعلاقه مند هستند یا در گروه شما فعالیت بیشتری وجود دارد. به همین دلیل صاحبان کسب و کار که در تلگرام کانال یا گروه دارند به دنبال روش های افزایش ممبر تلگرام هستند. زیرا به خوبی می دانند که با افزایش تعداد اعضا، محتوای آن ها به مخاطبان بیشتری نمایش داده خواهد شد و در نتیجه شانس دیده شدن و شناخته شدن آن برند نیز افزایش پیدا می کند. با توجه به اهمیت این موضوع تصمیم گرفتیم در این مطلب در مورد برخی روش ها و ابزارهایی صحبت کنیم که می توانید با استفاده از آن ها تعداد ممبرهای تلگرام را افزایش دهید.

افزایش ممبر تلگرام، واقعی یا فیک؟

شاید ساده ترین و سریع ترین راه برای افزایش تعداد اعضای تلگرام، خرید ممبر باشد. اما این کار به دلیل معایب زیادی که دارد اصلا توصیه نمی شود. زیرا ممبرهایی که به صورت پولی به گروه یا کانال اضافه می شوند در اغلب موارد فیک هستند و ممبرهای فیک هیچ گونه تعاملی با محتوای شما نخواهند داشت. از طرف دیگر تلگرام به طور مداوم در حال مبارزه با ممبر فیک است و ممکن است کانال‌هایی که از ممبر فیک استفاده می‌کنند را به صورت موقت یا دائم مسدود کند. بنابراین هرگز برای افزایش اعضای تلگرام به سراغ خرید ممبر نروید.

معرفی ابزارها و روش های مفید برای افزایش ممبر تلگرام

برای افزایش اعضای تلگرام، می توانید از روش ها و ترفندهای مختلفی استفاده کرد که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم:

محتوای با کیفیت تولید کنید

محتوای خوب نقشی کلیدی در جذب و حفظ مخاطبان دارد. محتوای شما باید منحصر به فرد و خلاقانه باشد. از تکرار بپرهیزید و از کپی کردن محتوای سایر کانال‌ها خودداری کنید. واقعیت این است که بازار رقابت در شبکه های اجتماعی و به خصوص تلگرام بسیار داغ است و اگر شما بخواهید به سراغ محتواهای تکراری و بی کیفیت بروید قطعا پیروز این میدان نخواهید شد. می توانید از افراد متخصص در این حوزه برای تولید تصاویر و ویدئوهای جذاب استفاده کنید. علاوه بر این، سعی کنید که برای خود یک استراتژی تولید محتوا داشته باشید و با استفاده از آن حرکت کنید، زیرا این کار به شما کمک خواهد کرد تا به طور منظم محتوا منتشر کنید و مخاطبان شما به طور مرتب به کانال سر بزنند.

با اعضای کانال تعامل داشته باشید

یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای جلب رضایت اعضای فعلی و جذب اعضای جدید بکنید این است که در کانال خود فرصت های مناسبی برای تعامل ایجاد کنید. برای مثال به نظرات و سوالات مخاطبان خود پاسخ دهید. از نظرسنجی و پرسش و پاسخ برای تعامل با مخاطبان خود استفاده کنید. همچنین قابلیت ثبت کامنت و نمایش واکنش از طریق ایموجی را در کانالتان فعال کنید تا کاربران بتوانند نسبت به محتوای کانال شما واکنش دلخواه خود را نشان دهند و شما هم از بازخورد آن ها مطلع شوید.

به ممبرهای تلگرام، مزایای منحصر به فرد ارائه دهید

یکی از بهترین ترفندهای افزایش ممبر تلگرام این است که برای آن ها شرایط استثنایی قائل شوید. برای مثال اگر شما یک کانال فروشگاهی در تلگرام دارید، می توانید به اعضای کانال تخفیف های ویژه پیشنهاد بدید. این تخفیف ‌ها می‌ توانند برای محصولات، خدمات یا هر نوع کالای دیگری باشند که ارائه می ‌دهید؛ یا به ممبرهای کانال خود امکان دسترسی زودهنگام به محصولات، خدمات یا محتوای جدید خود ارائه دهید. این کار باعث می‌شود که ممبرهای فعلی احساس ارزشمندی کنند و در کاربران جدید برای ملحق شدن به گروه یا کانال شما انگیزه بیشتری ایجاد شود.

در گروه‌های مرتبط به موضوع کانال تلگرامی خود فعالیت داشته باشید

فعالیت در گروه ‌های مرتبط با موضوع کانال تلگرامی شما، راهی عالی برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل با مخاطبان فعلی است. از جستجوی تلگرام برای پیدا کردن گروه‌های مرتبط استفاده کنید و به طور فعال در گروه‌ ها مشارکت کنید. برای مثال به سوالات و نظرات اعضای گروه پاسخ دهید، محتوای مفید و مرتبط با موضوع گروه را به اشتراک بگذارید و از بحث‌ های گروهی برای معرفی کانال خود و تعامل با اعضا استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که جذب مخاطبان جدید از طریق گروه‌ ها به زمان و تلاش نیاز دارد و شما باید صبور باشید و به طور مداوم در گروه ‌ها فعالیت کنید.

اعضا را به صورت دستی به کانال تلگرامی خود اضافه کنید

یکی دیگر از روش‌ های افزایش ممبر تلگرام، این است که به صورت دستی کاربران جدید را به کانال خود اضافه کنید. البته هرچند اضافه کردن دستی اعضا به گروه یا کانال تلگرام، روشی ساده و مستقیم برای افزایش تعداد اعضا است اما باید توجه داشته باشید که این روش برای گروه ‌ها و کانال‌ های کوچک ‌تر مناسب ‌تر است، زیرا اضافه کردن تعداد زیادی عضو به صورت دستی می‌ تواند زمان ‌بر و خسته ‌کننده باشد. از طرف دیگر شما فقط می‌توانید حداکثر 200 نفر را به کانال خود اضافه کنید و بیشتر از آن امکان پذیر نیست.

از نرم‌افزارها استفاده کنید

نرم افزار یا ربات اد ممبر تلگرام ابزاری است که برای افزایش تعداد اعضای کانال یا گروه های تلگرامی به کار می‌رود. این ابزارها با استفاده از روش‌ های مختلفی مانند عضویت اجباری، تبلیغات از طریق ارسال پیام انبوه و … ممبرهای جدید را به کانال یا گروه شما اضافه می‌کنند. مزایای استفاده از نرم‌افزارها (یا ربات های) اد ممبر به گروه تلگرام عبارت است از:

  • افزایش سریع تعداد ممبرهای تلگرام
  • افزایش رتبه کانال یا گروه در جستجوی تلگرام
  • افزایش تعامل و فعالیت کاربران

اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که قبل از استفاده از هر نرم افزار یا رباتی، از معتبر بودن آن اطمینان حاصل کنید، از ربات‌هایی استفاده کنید که ممبرهای واقعی و فعال به کانال یا گروه شما اضافه می‌کنند و امکان کنترل و مدیریت ممبرهای اضافه شده را می ‌دهند. ربات اد کردن اعضا به گروه های تلگرام کاربر مجازی ، یکی از بهترین ابزارها برای انجام این کار است. کافی است، لیستی از شماره‌هایی را که می خواهید به کانال شما اضافه شود، بصورت یک فایل اکسل در اختیار ربات قرار دهید تا ربات به‌صورت خودکار و بدون نیاز به دخالت شما آن ها را به کانال اضافه کند. از طرف دیگر مهم ترین مزیت رقابتی این ربات، عدم نیاز به رمزعبور برای ورود به حساب کاربری در تلگرام است که باعث حفظ امنیت اکانت شما در تلگرام می شود.

جمع بندی

در این مطلب در مورد روش های افزایش ممبر تلگرام صحبت کردیم و ابزاری نیز معرفی کردیم که کار اضافه کردن شماره ها را به گروه یا کانال تلگرام به صورت خودکار انجام می دهد. اما فراموش نکنید که اضافه کردن اعضا به کانال یا گروه، اولین قدم برای رسیدن به فروش بیشتر یا دیده شدن است، گام های بعدی شما باید در راستای تولید محتوای کاربردی برای حفظ کاربران جدید باشد.