تاریخچه برند نستله – نستله شرکتی چند ملیتی در زمینه مواد غذایی است و در سال 1866، هنری نستله آن را در سوئیس تاسیس کرد.
ستله شرکتی چند ملیتی در زمینه مواد غذایی است و در سال 1866، هنری نستله آن را در سوئیس تاسیس کرد، این مکان هنوز هم دفتر مرکزی این شرکت است. نستله 436 کارخانه مجهز در 85 کشور جهان دارد و تقریبا حدود 335 هزار کارگر در سرتاسر دنیا برای آن کار می کنند. به نحوری که فقط در قسمت تحقیق و توسعه سازمان، بیش از پنج هزار نفر مشغول به کار هستند!

سال هاست که این شرکت در صنعت تغذیه و سلامتی پیشگام بوده و با شعار و مأموریت «غذای خوب، زندگی خوب» به پیش رفته است. نستله همواره برای تنوع، اخلاقیات کاری، امنیت غذایی و رضایت حاصل از محصولاتش شهرت داشته است .

این شرکت، در طی جنگ جهانی اول و سپس در جنگ جهانی دوم، رشد فوق العاده ای داشت و روزبه روز تنوع محصولاتش را گسترده تر کرد. همین اقدام سبب شد که امروزه، در حدود 64 نام تجاری و محدوده وسیعی از محصولات، تحت این  نام ها تولید شوند. از جمله محصولات این برند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

غذای صبحانه، ماست، قهوه ، بستنی ، غذای کودک، مواد غذایی برای سلامتی، غذاهای آماده و یخ زده، شکلات،  غذای حیوانات خانگی، آب معدنی و سایر نوشیدنی ها.

امروزه، نستله بزرگترین شرکت مواد غذایی دنیا با ارزشی معادل ۲۴۰ میلیارد دلار است. البته در سالیان اخیر، این شرکت، با هدف گسترده تر کردن تنوع محصولاتش، با چندین شرکت بزرگ مواد غذایی ادغام شده و با حفظ نام اصلی، به مجموعه ای بزرگ تر تبدیل شده است. در حال حاضر، این شرکت یکی از سهامداران اصلی «لورئال»، بزرگترین شرکت لوازم آرایشی در دنیاست.
در سال 2012، شرکت نستله در لیست 25 زنجیرہ غذایی برتر دنیا، در جایگاه هجدهم قرار داشت؛ همچنین برای چهار سال متوالی در میان ده شرکت تحسین شده دنیا قرارگرفت و همین امر، این برند را به غول صنعت غذایی تبدیل کرد. نستله در وب سایت خود اعلام کرده است: «سال 2016، برای ما بسیار مهم و ارزشمند است؛ زیرا سالگرد 150 سالگی مان را در این سال جشن میگیریم.»
وب سایت این شرکت مشتمل بر توضیحاتی درباره تاریخچه، اهداف، استراتژی ها، کیفیت و سلامت محصولات و… است؛ علاوه بر این، مقالات زیادی در زمینه سلامتی و رژیم های غذایی و نکات و پیشنهادات تغذیه ای در ان ذکر شده است. در جایی از این وب سایت نوشته شده: «ما از راهکارهای مفید برای تغذیه، سلامت و تندرستی استفاده می کنیم. با این روش، به مردمی که می خواهند زندگی سالمتری داشته باشند کمک خواهیم کرد. اما به افراد این امکان را میدهیم که تصمیمات آگاهانه تری درباره خوراک خود بگیرند. ما طبق تعهداتمان قصد داریم میزان نمک، شکر و چربی های افزودنی در محصولاتمان را کاهش دهیم و البته همانند قبل رضایت مصرف کنندگان را هم جلب کنیم. ما مشتاقیم تا انتظارات مصرف کنندگانمان به سرعت بهتر و بیشتر شود؛ زیرا همچون آنان، ما نیز از صمیم قلب به کیفیت، سلامت غذایی، محیط زیست و ماندگاری محصولات اهمیت میدهیم. از این رو، رفتار مسئولانه در تمامی شعبات شرکت، از اصلی ترین وظایف کاری ماست، به عقیدہ ما، اگر شرکتی می خواهد سودآور باشد، باید همزمان با ایجاد ارزش برای سهامداران خود، برای جامعه نیز ارزشمند باشد.»

بی شک به کارگیری همین استراتژی باعث شده است که این شرکت از تولید چند محصول محدود، به تجارتی چند میلیارد دلاری بدل شود. امیدواریم حالا که تحریم ها برداشته شده، به زودی شرایطی ایجاد شود که ما هم بتوانیم تنوع محصولات نستله را در ایران تجریه کنیم.